Żabka przyspiesza rozwój sieci
Żabka działa na polskim rynku od 1998 roku i obecnie posiada już blisko 12 tysięcy sklepów. Największa obecnie sieć convenience w Europie nie zamierza wcale zwalniać tempa. Jak informuje dlahandlu.pl, aktualizacja strategii Grupy Żabka zakłada jeszcze szybszy niż dotychczas rozwój oraz rozpoczęcie wypłat dywidendy. Jakie cele na najbliższe lata ma spółka?
Popularna sieć ambitnie patrzy w przyszłość, albowiem podniosła cel otwarć na lata 2025-2028 do ponad 1,3 tys. rocznie. Wcześniej planowała otworzyć tyle sklepów w 2025 roku, zaś na lata 2026-2028 zakładała ich tysiąc. Zgodnie z aktualnymi planami w 2028 roku liczba sklepów Żabka wyniesie około 16 tysięcy.
Tyle sklepów chce mieć Żabka
Plany ekspansji dotyczą nie tylko rynku polskiego, ale i rumuńskiego, na który sieć weszła w 2024 roku pod marką Froo. Potencjał obu rynków oszacowano na blisko 27 tysięcy sklepów, co oznaczałoby podwojenie ich aktualnej sumy. Grupa nie wyklucza fuzji i przejęć, jednak jej priorytetem jest ekspansja organiczna.
„Koncentrujemy się na ekspansji organicznej, by do końca 2028 roku nasza sieć liczyła około 16 tysięcy sklepów w Polsce i Rumunii. Jest to około 1,5 tys. więcej placówek niż przewidywaliśmy w momencie debiutu na GPW w 2024 roku. Zrewidowaliśmy jednocześnie nasz potencjał rozwoju (tzw. whitespace), który łącznie wynosi dziś około 27 tys. placówek w Polsce i Rumunii” – mówi cytowany przez dlahandlu.pl Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka, dodając:
„Nowa polityka alokacji kapitału zakłada łączenie inwestycji w dalszy rozwój z regularnym dzieleniem się zyskiem z akcjonariuszami poprzez dywidendę, której poziom będzie dostosowywany do bieżącej sytuacji rynkowej i planów inwestycyjnych. W przyszłości nie wykluczamy również skupu akcji własnych – wszystko z myślą o budowaniu długoterminowej wartości Grupy oraz stabilnych korzyściach dla inwestorów”.