Ciepłe kraje wciąż na topie
Jak wynika z rozmowy z Alicją Wójcik-Gołębiowską, Head of Comms CEE & Baltics w Ryanair, Polacy nadal najchętniej wybierają słoneczne kierunki na wakacje.
Niezmiennie największa popularnością cieszą się kierunki ciepłe, czyli Hiszpania, Włochy, Grecja. To są takie absolutne topy, jeśli chodzi o destynacje wakacyjne Polaków. Bardzo dużą popularnością kolejny sezon cieszy się także Malta – podkreśla przedstawicielka Ryanair.
Nowe trendy w podróżowaniu Polaków
Zmienia się jednak sposób podróżowania. Polacy coraz częściej szukają mniej oczywistych destynacji. Popularne dotąd miasta ustępują miejsca mniej znanym, ale nie mniej urokliwym lokalizacjom.
Widać, że Polacy szukają nowych kierunków. Jest duże zainteresowanie nieobleganymi zwykle miejscami, takimi jak południowe Włochy, np. Lamezia Terme czy Reggio di Calabria. Coraz częściej wybierane jest też hiszpańskie Castellón, do tej pory przegrywające zwykle z popularnymi zawsze Barceloną czy Madrytem. Widzimy także rosnące zainteresowanie Albanią. Polacy w ostatnim czasie szukają zdecydowanie mniej zatłocznych miejsc – mówi Alicja Wójcik-Gołębiowska.
Polacy są otwarci na nowości
Zamiast wracać do tych samych miejsc, coraz więcej osób decyduje się na odkrywanie nowych destynacji.
Jesteśmy teraz mocno w trendzie szukania nowych miejsc. Nie chcemy po raz kolejny odwiedzać tych samych zakątków. Zdecydowanie Polacy są teraz explorerami – dodaje ekspertka.
Zmienia się także model wypoczynku. Wolimy podróżować krócej, ale za to kilka razy w roku.
Przeważają city breaki – wypady kilkudniowe, ale w większej częstotliwości. Zamiast jednego długiego urlopu Polacy preferują teraz krótsze, ale częstsze podróże – podsumowuje Wójcik-Gołębiowska.