Zaskakujący lider oglądalności wśród teleturniejów. Widzowie wybrali

Nowy teleturniej TVN zdobywa serca widzów i zostawia konkurencję w tyle. „The Floor” przyciąga przed ekrany więcej osób niż kultowi „Milionerzy”, którzy tej jesieni przenieśli się do Polsatu. Sprawdzamy, jak wygląda telewizyjna walka o widza w najgorętszym paśmie wieczornym.
Zaskakujący lider oglądalności wśród teleturniejów. Widzowie wybrali, fot. AKPA

The Floor” wyprzedza „Milionerów” w jesiennej ramówce

Jesień w polskiej telewizji upływa pod znakiem teleturniejów. TVN postawił na nowość – „The Floor”, który po czterech tygodniach emisji może pochwalić się średnią widownią na poziomie 979 tys. osób – podaje portal Wirtualne Media. To aż o 75 tys. więcej niż notują „Milionerzy” w Polsacie, gdzie program śledzi średnio 904 tys. widzów.

Wieczorne starcie gigantów

Oba teleturnieje emitowane są w wieczornych pasmach, choć o różnych godzinach. „Milionerzy” w Polsacie startują o 19:55, natomiast „The Floor” w TVN można oglądać od 20:55. W obu przypadkach to mocne pozycje poprzedzające główne propozycje prime time’u. Najchętniej oglądany odcinek „Milionerów” zgromadził 1,15 mln widzów, a „The Floor” – 1,14 mln. Jednak to nowość TVN może pochwalić się stabilniejszą widownią – żaden odcinek nie spadł poniżej 813 tys. oglądających.

TVN liderem w grupie komercyjnej

W paśmie emisji „The Floor” TVN jest niekwestionowanym liderem w kluczowej dla reklamodawców grupie wiekowej 16-49, osiągając 11,79 proc. udziału w rynku. W grupie ogólnej oraz 20-54 stacja zajmuje drugie miejsce, ustępując jedynie głównym propozycjom konkurencji. To wyraźny sygnał, że nowy format przyciąga młodszych widzów, którzy są szczególnie cenni dla reklamodawców.

Nowe rozdanie na rynku teleturniejów

„The Floor” to holenderski format, który doczekał się już lokalnych wersji w 20 krajach. W Polsce prowadzącym został Mikołaj Roznerski, a nagrania realizowane są w Holandii. Uczestnicy walczą o główną nagrodę w wysokości 100 tys. złotych. Tymczasem „Milionerzy” po latach w TVN przenieśli się do Polsatu, gdzie program przeszedł wizualny lifting i drobne zmiany w formule.

Czy „The Floor” utrzyma przewagę?

Jesienna walka o widza trwa w najlepsze, a wyniki oglądalności pokazują, że polscy widzowie są otwarci na nowe formaty. Czy „The Floor” utrzyma przewagę nad „Milionerami” do końca sezonu? O tym przekonamy się już niebawem.

Czytaj dalej: