TV Republika od widzów 3,6 mln zł, a teraz to. Michał Rachoń właśnie zapowiedział

TV Republika, stacja telewizyjna znana z dynamicznego rozwoju, ogłosiła ambitne plany budowy trzeciego studia telewizyjnego. W tle rywalizacja z konkurencyjnym kanałem i apel o wsparcie finansowe.
TV Republika od widzów 3,6 mln zł, a teraz to. Michał Rachoń właśnie zapowiedział. Fot. Shutterstock/Longfin Media

TV Republika na fali wzrostu planuje nowe studio. Czy widzowie wesprą projekt?

W poniedziałkowej rozmowie na antenie TV Republika, Michał Rachoń, dyrektor programowy stacji, ujawnił plany dotyczące rozszerzenia infrastruktury telewizyjnej.

Z początkiem roku będziemy budować trzecie już nasze studio, tutaj w naszej siedzibie – zapowiedział, wskazując na lokalizację w Błękitnym Wieżowcu w Warszawie.

To ambitne przedsięwzięcie ma na celu zwiększenie możliwości produkcyjnych stacji, która już teraz dysponuje dwoma głównymi studiami: wirtualnym i z realną scenografią.

Apel o wsparcie

Rachoń, w ramach swojej wypowiedzi, nie omieszkał zwrócić się do widzów z prośbą o wsparcie finansowe. Dotychczas, na budowę studia z realną scenografią, stacja zebrała od swoich widzów imponującą kwotę 3,6 mln zł. Pytanie o to, czy na realizację nowego projektu zostanie uruchomiona odrębna zbiórka, pozostaje na razie bez odpowiedzi.

Konkurencja nie śpi

W tle tych planów pojawia się rywalizacja z kanałem wPolsce24, który również zbiera środki na studio z widokiem na Warszawę. Obie stacje walczą o uwagę widzów, co znajduje odzwierciedlenie w danych Nielsen Media. Jak podają Wirtualne Media, Republika zanotowała znaczący wzrost udziału w rynku, osiągając w maju 6,91 proc. w grupie ogólnej 4+, co stanowi imponujący wzrost z 2,97 proc. rok wcześniej. Tymczasem wPolsce24, choć z mniejszymi liczbami, również odnotowuje wzrosty.

Czy projekt się powiedzie?

Zapowiedź budowy trzeciego studia przez TV Republika rzuca nowe światło na ambicje stacji i jej dążenie do bycia liderem. Czy jednak widzowie odpowiedzą na apel o wsparcie? I jak na te plany zareaguje konkurencja? Odpowiedzi na te pytania niewątpliwie będą miały wpływ na medialny krajobraz Polski.

Czytaj dalej: