Poplista

Wiktor Dyduła, Kasia Sienkiewicz - Nie mówię tak, nie mówię nie
1
Wiktor Dyduła, Kasia Sienkiewicz Nie mówię tak, nie mówię nie
Damiano David - Next Summer
2
Damiano David Next Summer
Dennis Lloyd - Mad World
3
Dennis Lloyd Mad World

Co było grane?

Jax Jones / Calum Scott - Whistle
23:23
Jax Jones / Calum Scott Whistle
Rihanna - Only girl
23:27
Rihanna Only girl
Lykke Li - I Follow Rivers (Magician Remix)
23:31
Lykke Li I Follow Rivers (Magician Remix)

Lubelski marszałek zasilił telewizję Sakiewicza. Na konto TV Republika wpłynęły miliony: 1100 zł za minutę programu

Telewizja Republika oraz wPolsce24 otrzymały niebagatelną kwotę z budżetu województwa lubelskiego na promocję regionu. Wymyślono, że doskonałym pomysłem na realizcję założenia będzie program kulinarny „Smaki Polski”, w którym oprócz lokalnych smaków zaprezentuje się marszałek Jarosław Stawiarski z PiS-u. Ile rzeczywiście środków przeznaczono na ten cel? Radny ujawnił dokumenty.
Lubelski marszałek zasilił telewizję Sakiewicza. Fot. PAP/Wojtek Jargiło, Leszek Szymański

Miliony z budżetu na promocję Lubelszczyzny w TV Republika. W roli głównej marszałek z PiS-u

TV Republika oraz wPolsce24 otrzymały znaczne wsparcie finansowe z budżetu województwa lubelskiego na promocję regionu. Prawicowa stacja TV Republika otrzymała 1,8 mln zł, natomiast konto wPolsce24 zasiliło 1,2 mln zł. W ramach tych środków na antenie telewizji Sakiewicza pojawia się marszałek województwa lubelskiego Jarosław Stawiarski z PiS-u, który wciela się w role przewodnika w programie kulinarnym realizowanym na wyraźny wzór kultowego już „Makłowicz w podróży”.

Gdzie poszły miliony z Lubelszczyzny? Ujawniono dokumenty

Wiadomo, że wspomniane środki przeznaczone zostaną nie tylko na produkcję programów kulinarnych, ale także reportaże promujące Lubelszczyznę oraz emisję spotów reklamowych. Celem tych działań jest podkreślenie turystycznych i kulinarnych walorów regionu, a także promocja władz wojewódzkich. Produkcje takie jak „Smaki Polski – Kuchnia Dworska” oraz „Naturalnie Lubelskie” mają kosztować odpowiednio 295 tys. zł i 154 tys. zł, co wynika bezpośrednio z dokumentów opublikowanych w serwisie Jawny Lublin. Dowiadujemy się również, że marszałek przeznaczył także 700 tys. zł na 232 emisje spotów promocyjnych województwa lubelskiego (do 30 sekund) oraz 234 60-sekundowych reklam emitowanych na antenie TV Republika od 19 kwietnia do 8 czerwca. 510 tys. zł to cena 10-minutowych audycji „Ludzie Regionów – Lubelszczyzna” prowadzonych przez Anne Popek.

Na konto TV Republika wpłynęły miliony. 1100 zł za minutę programu

Pełna dokumentacja wyszła na jaw po interpelacji Pawła Kurka, radnego sejmiku z Polski 2050. Jak informuje lokalny portal,  kilka miesięcy wcześniej o współpracę z TV Republiką pytał Sławomir Sosnowski z PSL. Pierwsze pismo od TV Republika, w którym stacja oferuje Urzędowi Marszałkowskiemu współpracę, pochodzi z lutego 2025:

Telewizja Republika to druga największa stacja informacyjna w kraju (…) Wyróżniamy się na tle konkurencji unikalną zdolnością do codziennego angażowania setek tysięcy widzów (…) I proponuje współpracę przy promocji lokalnej kuchni – cytuje ofertę serwis.

Przedstawiona propozycja to 40 odcinków, emitowanych od poniedziałku do piątku, nagranych w różnych lokalizacjach. Programy mają być nadawane w porannym paśmie „co zapewni doskonała widoczność”. TV Republika obiecuje, że da ludzi, sprzęt, a materiał wypromuje też w swoich social mediach. Każdy z odcinków ma trwać 5 minut. Koszt jednego to 5500 zł. Za całość TV Republika chce 220 tys. zł. Czyli 1100 zł za minutę programu. Oferta na realizację cyklu kulinarnego została złożona przez TV Republika w lutym 2025 r., a umowę podpisano w marcu tego roku.

Czy marszałkowska inwestycja była zasadna? Radny Paweł Kurek wyraża ku temu wątpliwości.

Źródło: Jawny Lublin, RMF FM

Polecamy

Więcej z kategorii: Show-biznes

Najchętniej czytane