Poplista

Enrique Iglesias x Pitbull x IAmChino - Tamo bien
1
Enrique Iglesias x Pitbull x IAmChino Tamo bien
sombr - undressed
2
sombr undressed
Pezet, Auer - Dom nad wodą
3
Pezet, Auer Dom nad wodą

Co było grane?

Reni Jusis - Kiedyś cię znajdę
01:34
Reni Jusis Kiedyś cię znajdę
IRA - Nadzieja
01:38
IRA Nadzieja
Madonna - Like a Prayer
01:49
Madonna Like a Prayer

133 mln zł. Steczkowska zostawiła innych reprezentantów Polski daleko w tyle

Justyna Steczkowska jest najcenniejszą reprezentantką Polski na Eurowizji – wynika z analizy przeprowadzonej przez Instytut Monitorowania Mediów. Jej wartość reklamowa została oszacowana na niebotyczną kwotę. Innych artystów, którzy występowali w barwach naszego kraju, zostawiła daleko w tyle.
fot. Sarah Louise Bennett / EBU

Justyna Steczkowska w finale Eurowizji

17 maja Justyna Steczkowska występuje w finale 69. Konkursu Piosenki Eurowizji w Bazylei, reprezentując Polskę z utworem „Gaja”. W ostatnich miesiącach w mediach aż huczało o 52-letniej piosenkarce. Jej udział w międzynarodowej imprezie wzbudzał wielkie emocje już od czasu lutowych preselekcji.

Efektem tego jest niewiarygodny wynik – według Instytutu Monitorowania Mediów Justyna Steczkowska jest najcenniejszą reprezentantką Polski na Eurowizji. W ostatnich dziesięciu latach nie było reprezentanta, który mógłby się z nią równać.

Justyna Steczkowska warta 133 mln zł

W analizowanym przez IMM okresie na temat Justyny Steczkowskiej pojawiło się blisko 11 tysięcy publikacji, co przełożyło się na ponad 133 mln zł ekwiwalentu reklamowego. To oznacza, że właśnie tyle musiałaby zapłacić, gdyby te publikacje były reklamą. 52-latka zostawiła wcześniejszych reprezentantów daleko w tyle. Wartość reklamowa żadnego z nich nie wynosiła nawet połowy tej kwoty.

Z analizy Instytutu Monitorowania Mediów jednocześnie wynika, że najmniej złych emocji przed konkursem wzbudzali: Krystian Ochman, Monika Kuszyńska i właśnie Justyna Steczkowska, najwięcej negatywnych emocji wzbudził zaś Rafał Brzozowski w 2021 roku.

„Wiązało się z to niejasnymi kryteriami wyboru. Po odwołaniu konkursu w 2020 roku Europejska Unia Nadawców (EBU) pozostawiła krajom decyzję, czy wystawią tych samych wykonawców, którzy mieli pojawić się w 2020 roku, czy zdecydują się na nowych reprezentantów. Telewizja Polska nie podjęła decyzji o ponownym wyborze Alicji Szemplińskiej, a wielu miłośników Eurowizji wyraziło swoje niezadowolenie, okazując wsparcie artystce w mediach” – tłumaczy IMM.

Poniżej pełny ranking IMM wraz z wygenerowanym ekwiwalentem reklamowym:

  1. Justyna Steczkowska (2025): 133 250 459 zł
  2. Luna (2024): 66 333 660 zł
  3. Blanka (2023): 63 458 334 zł
  4. Rafał Brzozowski (2021): 39 256 324 zł
  5. Krystian Ochman (2022): 36 101 104 zł
  6. Michał Szpak (2016): 32 345 234 zł
  7. Tulia (2019): 21 001 386 zł
  8. Monika Kuszyńska (2015): 17 358 965 zł
  9. Kasia Moś (2017): 13 473 703 zł
  10. Gromee feat. Lukas Meijer (2018): 11 377 040 zł

Czytaj dalej:
Polecamy

Więcej z kategorii: Show-biznes

Najchętniej czytane