Ta rzecz denerwuje wszystkich użytkowników YouTube’a. Wyłączysz ją jednym kliknięciem!

Osoby regularnie korzystające z aplikacji YouTube mają powody do radości. Platforma wprowadziła zmianę, dzięki której każdy użytkownik będzie mógł w szybki i łatwy sposób wyłączyć funkcję, która utrudniała dokończenie oglądanego materiału. Sprawdź, jak pozbyć się efektów końcowych na YouTubie.
fot. Shutterstock

YouTube: wyskakujące okienka pod koniec filmu

Kiedy oglądamy jakiś materiał dostępny w aplikacji YouTube i powoli zbliżamy się do jego końca, to w pewnym momencie na ekranie pojawiają nam się propozycje kolejnego filmu do obejrzenia. Taka funkcja rzeczywiście bywa pomocna, bo od razu podsuwa nam coś, co również może nas zainteresować, jednak utrudnia też dokończenie aktualnie odtwarzanego nagrania. Ikony nie tylko rozpraszają uwagę, ale i zasłaniają to, co dzieje się na filmie.

Teraz platforma nareszcie postanowiła umożliwić widzom ukrywanie takich nakładek. Jak to zrobić? Jest to bardzo proste!

Jak usunąć wyskakującego okienka na YouTubie?

Na taką aktualizację użytkownicy musieli sporo poczekać. YouTube wprowadził zmianę, która pozwoli oglądającym ukryć ikony, jakie pokazują się w ostatnich sekundach odtwarzanego nagrania. Nowością w aplikacji jest przycisk „ukryj”, który wyświetla się pod koniec aktualnego seansu. Znajdziemy go w prawym górnym rogu ekranu. Jeśli klikniemy w ten obszar, to z ekranu znikną nam wszystkie dodatkowe elementy. Jeśli chcemy znów wyświetlić ikony, to przywracamy je przyciskiem „pokaż”.

Uwaga: raz włączona opcja nie sprawi, że efekty końcowe będą na zawsze usunięte – proces trzeba będzie za każdym razem powtarzać. Wiele osób zaznacza, że może nie jest to idealne rozwiązanie, ale lepsza taka reakcja, niż żadna. 

YouTube: zmiany w serwisie

Ukrywanie wyskakujących okienek działa w aplikacji YouTube. Zmiany zostały jednak wprowadzone także na komputerach. Tutaj zniknął przycisk „Subskrybuj”, który pojawiał się po najechaniu na znak wodny kanału. Taka decyzja uzasadniona była testami, które pokazały, że niewiele osób korzystało z tej opcji – generowała mniej niż 0,05% nowych obserwatorów.

Spotify pozbył się ponad 75 milionów utworów. Wszystko przez sztuczną inteligencję
Spotify to bardzo popularna aplikacja, dzięki której użytkownicy mają dostęp do ulubionej muzyki, a także podcastów. Firma poinformowała teraz, że z katalogu usunęła 75 milionów utworów, a jednocześnie wypowiedziała wojnę...

Aktualizacje tego typu mają sprawić, że interfejs YouTube’a będzie bardziej przejrzysty i mniej rozpraszający. 

Czytaj dalej: