Polski hit Netflixa zdeklasował konkurencję. Żadna inna produkcja nie wzbudziła tylu emocji

Premiera drugiego sezonu serialu „1670” na Netfliksie okazała się wydarzeniem, które wstrząsnęło polskim internetem. Serial nie tylko pobił rekordy zaangażowania, ale zdeklasował całą konkurencję, stając się najgłośniejszą produkcją 2025 roku.
Kadr z 2. sezonu serialu „1670”, fot. Netflix

Lawina reakcji po premierze „1670”. Przebił wszystkie inne seriale razem wzięte

Drugi sezon hitowego serialu „1670” zadebiutował na Netfliksie 17 września 2025 roku, wywołując prawdziwą eksplozję w polskich mediach społecznościowych. Internauci tworzyli memy, recenzje i krótkie nagrania, a hasła takie jak „Ależ piękna jest Adamczycha” czy „Hop, hop, hop!” błyskawicznie stały się viralami.

Czytaj więcej:

Nowy sezon „1670” już jest! Fani nie będą zawiedzeni
Na tę premierę czekali wszyscy fani niepokornego humoru i przewrotnego spojrzenia na polską historię. 17 września na Netflixie ukazał się drugi sezon serialu „1670”. Już od pierwszych minut widać, że twórcy nie boją się odważnych...

Według raportu Instytutu Monitorowania Mediów (IMM), w ciągu zaledwie trzech dni od premiery serial wygenerował ponad 778 tysięcy interakcji, co daje mu większe zaangażowanie niż łącznie dziewięć kolejnych polskich seriali z TOP 10.

Jak podkreśla Tomasz Lubieniecki, Kierownik Działu Raportów Medialnych IMM: „Skala zaangażowania w pierwszych dniach po premierze nowego sezonu jest bezprecedensowa. Widzimy nie tylko ogromną liczbę reakcji, komentarzy i udostępnień, ale także niezwykle szeroki wachlarz treści tworzonych przez użytkowników: od memów, przez nagrania cosplayowe i recenzje, aż po poważniejsze dyskusje o polskiej historii i tożsamości kulturowej”.

„1670” bije na głowę konkurencję

Wynik „1670” jest niemal czterokrotnie wyższy niż powracającej po latach „Rodzinki.pl”, która zajęła drugie miejsce w zestawieniu z ponad 205 tysiącami interakcji. Na podium znalazła się także nowa produkcja Netflixa – „Aniela”, która wygenerowała 113 tys. interakcji.

TOP 10: Najbardziej angażuące premiery polskich seriali na VOD w 2025 roku, fot. Instytut Monitorowania Mediów

TikTok rządzi dyskusją o serialach. Internauci współtworzą narrację

Analiza IMM pokazuje, że aż 58% całego zaangażowania wokół polskich seriali w 2025 roku pochodziło z TikToka. To właśnie tam rodziły się memy, krótkie recenzje i viralowe nagrania cosplayowe. Kolejne miejsca zajęły Instagram (20%) oraz Facebook (12%).

„Współczesny widz nie ogranicza się już do biernej konsumpcji treści. Coraz chętniej reaguje i komentuje premiery seriali w mediach społecznościowych, dzieląc się emocjami w czasie rzeczywistym. TikTok stał się w tym procesie głównym miejscem rozmów o popkulturze” - podkreśla Tomasz Lubieniecki z IMM.

Fenomen „1670”. Polacy oszaleli na punkcie tego serialu

„1670” od początku wyróżniał się oryginalnym podejściem do polskiej historii i satyrycznym portretowaniem narodowych przywar. Produkcja Netfliksa, opowiadająca w formie mockumentu o XVII-wiecznej wsi Adamczycha i ekscentrycznym szlachcicu Janie Pawle Adamczewskim, już przy pierwszym sezonie zdobyła status kultowego. Druga odsłona jeszcze bardziej rozwinęła świat bohaterów.

Twórcy zapowiedzieli, że powstanie trzeci sezon „1670”, którego premiera przewidziana jest na 2026 rok. Prace na planie już trwają.

To teraz numer 1 na Netflixie. Wszyscy mówią o tym serialu!
Szukasz serialu, który rozbawi cię do łez i pokaże polską historię w zupełnie nowym świetle? „1670” wraca z drugim sezonem na Netflixie i już bije rekordy popularności. Zobacz, co tym razem czeka rodzinę Adamczewskich.

Czytaj dalej: