Delikatesy Centrum zamykają sklepy. Właściciel podjął decyzję

Eurocash kontynuuję pracę nad rentownością swoich sieci. W związku z tym zamknięto kolejne sklepy Delikatesy Centrum. W pierwszym kwartale tego roku zlikwidowano 16 placówek, teraz przyszedł czas na kolejne. Właściciel wierzy, że decyzja ta długofalowo będzie miała pozytywne skutki.
Delikatesy Centrum zamknęły kolejne sklepy, fot. Shutterstock

Delikatesy Centrum zamknęły 35 sklepów

Grupa Eurocash od lat zajmuje miejsce w czołówce największych polskich firm i jest wiodącym franczyzodawcą w Polsce. Zarządza rozbudowaną strukturą sieci, także agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep. Pod swoimi skrzydłami ma też Delikatesy Centrum, które na koniec 2024 roku posiadały w całym kraju 1392 sklepy.

Spółka kontynuuje działania optymalizacyjne, walcząc o rentowność części swoich sieci. Jak informuje franczyzawhandlu.pl, w pierwszym kwartale 2025 roku Eurocash zlikwidował 16 nierentownych sklepów sieci Delikatesy Centrum, w drugim – kolejne 19, co daje w sumie 35 zamkniętych placówek.

Mimo że proces likwidacji sklepów wiązał się z jednorazowym kosztem 9 mln zł, Eurocash wierzy, że decyzja długofalowo pozytywnie wpłynie na efektywność i rentowność całej sieci. Grupa liczy na istotne oszczędności, bo jej działania mają wygenerować ich w skali roku 19 mln zł, w tym dodatkowe 8,6 mln zł z zamknięć realizowanych w drugim kwartale.

Dobre wieści dla Dużego Bena

Jeżeli chodzi o inną należącą do Eurocashu sieć – Duży Ben – tu sytuacja wygląda już zupełnie inaczej. W drugim kwartale bieżącego roku marka wykazała oznaki stabilizacji i rozwoju, jednak i tu nie obyło się bez wcześniejszych cięć. W pierwszym kwartale miało miejsce 40 zamknięć i 6 otwarć, a w drugim  już tylko 1 zamknięcie przy 4 nowych otwarciach.

„Dla całej Grupy Eurocash kluczowe było utrzymanie dyscypliny kosztowej, co przełożyło się na poprawę rentowności operacyjnej mimo spadku sprzedaży. Wyniki wskazują, że strategia optymalizacji portfela oraz rozwój formatów wzrostowych (Duży Ben, Frisco) zwiększają odporność grupy i tworzą fundament pod dalszy rozwój” – podsumowuje franczyzawhandlu.pl.

Czytaj dalej: