Poplista

1
Kuban, Mrozu, Favst Zanim spadnie deszcz
2
Wiktor Dyduła, Kasia Sienkiewicz Nie mówię tak, nie mówię nie
3
Ed Sheeran Azizam

Co było grane?

22:06
Avicii / Aloe Blacc Wake Me Up!
22:09
Imagine Dragons Natural
22:12
Oskar Cyms Co noc

TV Republika vs TVN. Szokujące przetasowania liderów oglądalności. Tego jeszcze nie było

W kwietniu doszło do nieoczekiwanego przetasowania w rankingu oglądalności telewizyjnej w Polsce. Po raz pierwszy w historii Telewizja Republika znalazła się przed głównym kanałem TVN, zajmując trzecie miejsce wśród najczęściej oglądanych stacji. Czy to przejściowa zmiana, czy nowy trend na rynku mediów?
Szokujące przetasowanie liderów. TV Republika vs TVN, fot. Shutterstock/Longfin Media/OleksSH

TVP 1 niezmiennie na szczycie

Jak donosi portal Press, powołujący się na dane Nielsen Media, TVP 1 utrzymuje pozycję lidera wśród wszystkich grup wiekowych, notując w kwietniu udział na poziomie 7,15 proc. w grupie ogólnej powyżej 4 lat. Jest to wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem, kiedy to udział wynosił 6,79 proc. W grupie komercyjnej 16-49 na czele pozostaje TVN, choć jego przewaga nad konkurencją maleje.

Po raz pierwszy w historii: TV Republika wyprzedza TVN

Największą niespodzianką kwietniowego badania oglądalności jest znaczący wzrost popularności Telewizji Republika, która z udziałem 6,27 proc. w grupie ogólnej 4+ wyprzedziła TVN. Taki wynik stacji prawdopodobnie zawdzięcza debacie prezydenckiej, która przyciągnęła przed ekrany liczne grono widzów. TVN z kolei zanotował spadek z 7,01 proc. do 6,22 proc., co pozwoliło Polsatowi zająć drugie miejsce z wynikiem 6,76 proc.

Oglądanie telewizji przenosi się do internetu

Raport Press.pl zwraca również uwagę na rosnącą popularność oglądania telewizji przez internet. Kategoria „others unrecognized”, obejmująca niezidentyfikowane treści wideo (w tym serwisy subskrypcyjne dostępne przez aplikacje na Smart TV), zwiększyła swój udział w kwietniu w każdej z badanych grup wiekowych. W grupie ogólnej 4+ stanowiła już 12,15 proc., co świadczy o zmieniających się nawykach konsumpcyjnych Polaków.

Czy to koniec dominacji tradycyjnych mediów?

Zmiany w rankingu oglądalności stacji telewizyjnych w Polsce mogą świadczyć o przesunięciach na rynku mediowym. Czy awans Telewizji Republika to jednorazowe zjawisko, czy też zapowiedź dalszych zmian w preferencjach widzów? Odpowiedź na to pytanie może przynieść tylko czas.

Polecamy

Więcej z kategorii: Hot news

Najchętniej czytane